We are back at the 70:20:10 Summit, my next guest is Vitaly from PMI and we’ll explore here the implementation of the 70:20:10 methodology. I’m Wagner Cassimiro and this is the Espresso3.
Hi, Vitaly?
Hi, how are you?
Could you tell me the benefits of the 70:20:10 methodology?
I think that, probably, the key benefit for the company and for us as the L&D professionals in PMI is that with the methodology we can gain the consistency across the markets. The way L&D professionals look at the building of the learning solutions and what exactly we aim while building them, focusing on the business value first.
Second, when you build those solutions, you can actually gain not only the consistency across the markets, but the solutions they could build they will become scalable. At the same time, they are relevant and customizable to the extended markets really appreciate and it’s been confirmed or proved through the number of cases we had this year.
What are the major features of this methodology?
When it comes to features I rather pour in two of them. The first one is that we start from the business issue and then, based on the business issue, we have to figure out what’s the process behind it or what is the performance journey behind.
It’s absolutely crucial, because basing on this performance journey you will derive the critical tasks which are influencing the most your ultimate business performance and around those critical tasks you build your base as learning solutions.
As long as you have it… it’s sort of skeleton that stick in the old learning solutions too and then again, when it comes to the scalability which is probably one of the key KPIs for us as a team, it perfectly works for the markets, because you can take this skeleton, you can take out something which doesn’t work and you can put on one of your local solutions or something that you want to customize, translate. I think, these are the major features which we really appreciate in the company.
Could you give me an example?
Sure! We build the solution for our people in the field and one of the key challenges was that whenever we build centrally we always try to reach or to push it towards the markets and then markets really appreciate because they like much more to build stuff themselves rather than taking something which is half half-cooked and then they have to rebuild everything.
With the solutions where the concept, the methodology has been applied, the solutions that we provide or the one that I’m referring now is the community for the front liners where they can learn the fundamentals and at the same time they are supported through the workflow and the whole concept it’s absolutely applicable and relevant across the markets.
When we present it to the business leaders it’s very important, not to the L&D professionals but to the business leaders which are measuring effect by the business KPIs, not L&D KPIs, not learning value. It’s been very positively accepted. First, it brought us obvious increase in terms of the business performance of the target audience. It significantly decreased the money they spent on the local solutions. The overall effect was absolutely amazing.
Thank you!
Thank you!
TRADUÇÃO
Metodologia 70:20:10 na PMI – 70:20:10 Summit, 2019
Estamos de volta ao 70:20:10 Summit, meu próximo convidado é Vitaly da PMI [Philip Morris International] e vamos explorar aqui a implementação da metodologia 70:20:10. Eu sou Wagner Cassimiro e este é o Espresso3.
Oi, Vitaly?
Oi, tudo bem?
Você poderia me dizer os benefícios da metodologia 70:20:10?
Eu acho que, provavelmente, o principal benefício para a empresa e para nós como profissionais de T&D na PMI é que, com a metodologia, podemos ganhar consistência em todos os mercados. A forma como os profissionais de T&D olham para a construção das soluções de aprendizagem e o que exatamente pretendemos alcançar ao construí-las, focando primeiro no valor do negócio.
Em segundo lugar, quando você cria essas soluções, você pode realmente não ganhar apenas a consistência nos mercados, mas as soluções que eles podem construir se tornarão escaláveis. Ao mesmo tempo, elas são relevantes e customizáveis para o que os mercados externos realmente prezam e isto tem sido confirmado ou comprovado através do número de casos que tivemos este ano.
Quais são as principais funcionalidades desta metodologia?
Quando se trata de funcionalidades eu prefiro falar de duas delas. A primeira é que começamos a partir da questão de negócios e, com base na questão de negócios, temos que descobrir qual é o processo por trás disso ou qual é a jornada de desempenho por trás.
É absolutamente crucial, porque baseando-se nesta jornada de desempenho, você obterá as tarefas críticas que estão influenciando mais o desempenho final do seu negócio e em torno das tarefas críticas que você constrói sua base como soluções de aprendizagem.
Contanto que você tenha… é uma espécie de esqueleto que também funciona nas antigas soluções de aprendizado e, novamente, quando se trata da escalabilidade que é provavelmente um dos principais KPIs para nós como equipe, funciona perfeitamente para os mercados, porque você pode pegar este esqueleto, você pode tirar algo que não funciona e você pode colocar em uma de suas soluções locais ou algo que você quer personalizar, traduzir. Eu acho que essas são as principais características que realmente apreciamos na empresa.
Você poderia me dar um exemplo?
Claro! Nós construímos a solução para o nosso pessoal no campo e um dos principais desafios foi que sempre que construímos centralmente sempre tentamos alcançar ou empurrar para os mercados e os mercados realmente prezam, porque eles gostam muito mais de construir coisas em vez de pegar algo meio cozido e depois reconstruir tudo.
Com as soluções onde o conceito, a metodologia foi aplicada, as soluções que fornecemos ou a que estou me referindo agora é a comunidade para a linha de frente, onde eles podem aprender os fundamentos e ao mesmo tempo são apoiados através do fluxo de trabalho e todo o conceito é absolutamente aplicável e relevante em todos os mercados.
Quando o apresentamos aos líderes de negócios, é muito importante, não para os profissionais de T&D, mas para os líderes de negócios que estão medindo o efeito pelos KPIs de negócio, não KPIs de T&D, não valor de aprendizagem. Tem sido muito positivamente aceito. Primeiro, isso nos trouxe um aumento óbvio em termos do desempenho dos negócios do público-alvo. Isso diminuiu significativamente o dinheiro gasto nas soluções locais. O efeito geral foi absolutamente incrível.
Obrigado!
Obrigado!
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