ICKM SUCEG 2019 Series |5 of 14| Social media and knowledge management

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Hi, my next guest is Alton Chua from Nanyang Technological University and we will talk about social media and knowledge management.  I’m Wagner Cassimiro and this is Espresso3.

Hi, Prof. Alton. What are the new reality, opportunity and risks involving social media?

Social Media brings with it both a blessing and a curse. As the blessing, users of social media are able to,  at their fingertips, access all sorts of information very conveniently and very effectively. However, not all information is reliable, not all information is true, so users need to be very mindful of what is true and what is false. Unfortunately, every user thinks not  like that, they think that everything is true and that then becomes a problem.

So, in terms of managing knowledge in social media becomes very tricky. The challenge is to distinguish between what is true and what is false. What is false but camouflaged in a very authentic way and then becomes a challenge for researchers and practitioners.

How can we guarantee that this information is correct or is reliable?

There are a few, what I consider the rule of thumb. Number one, consider the source. Who says what is very important. If the source is unreliable, then very unlikely the information itself is going to be truthful. So, sources.

Number two, look at the language and the text. If there are a lot of grammatical errors, spelling errors, that’s a red flag. Users need to be very mindful of those things.

Number three, look at the way the information is presented. Sometimes they are sensationalized and that becomes another red flag for you just to be mindful of it.

Do you think that organizations should have some kind of formal curators or everyone could publish on social media?

Yes. I think organizations in order to protect their branding, need to gatekeep information they send out. So, as gatekeepers of information, they have to ensure quality and timeliness.

In many organizations, they also do what’s known as online surveillance. They make sure that the organization are not smeared with bad campaigns. They make sure that the information presented is what they want. Already, rival companies are trying to outbid each other, so organizations need to maintain a web presence that is authentic and it’s true and it’s reliable.

Thank you!

Thank you!

Resumo da entrevista de Alton Chua sobre mídias sociais e gestão do conhecimento. 2

TRADUÇÃO 

Série ICKM SUCEG 2019 | 5 de 14 | Mídias sociais e gestão do conhecimento

Olá, meu próximo convidado é Alton Chua, da Universidade Tecnológica de Nanyang, e falaremos sobre mídias sociais e gestão do conhecimento.  Eu sou Wagner Cassimiro e este é o Espresso3.

Olá, professor Alton. Quais são a nova realidade, oportunidade e riscos envolvendo as mídias sociais?

As mídias sociais trazem uma bênção e uma maldição. Como bênção, os usuários das mídias sociais podem, na ponta dos dedos, acessar todos os tipos de informações de maneira conveniente e eficaz. No entanto, nem todas as informações são confiáveis, nem todas as informações são verdadeiras, logo, os usuários precisam estar muito atentos ao que é verdadeiro e ao que é falso. Infelizmente, todo usuário não pensa assim, pensa que tudo é verdade e isso se torna um problema.

Portanto, em termos de gerenciamento de conhecimento nas mídias sociais se torna muito complicado. O desafio é distinguir entre o que é verdadeiro e o que é falso. O que é falso, mas camuflado de uma maneira muito autêntica , torna-se um desafio para pesquisadores e profissionais.

Como podemos garantir que essas informações estejam corretas ou sejam confiáveis?

Sim, são alguns. Número um, considere a fonte. Quem diz o que é muito importante. Se a fonte não é confiável, é muito improvável que as informações sejam verdadeiras. Então, fontes.

Número dois, observe o idioma e o texto. Se houver muitos erros gramaticais , erros de ortografia, isso é sinal de alerta. Os usuários precisam estar muito atentos a essas coisas.

Número três, veja como as informações são apresentadas. Às vezes, elas são sensacionalistas e isso se torna outro sinal de atenção para você ficar atento.

Você acha que as organizações deveriam ter algum tipo de curadores formais ou que todos deveriam poder publicar nas mídias sociais?

Sim. Eu acho que as organizações, a fim de proteger sua marca, precisam de controlar as informações que eles enviam. Portanto, como guardiões das informações, eles precisam garantir qualidade e pontualidade.

Em muitas organizações, eles também fazem o que é conhecido como vigilância online. Eles garantem que a organização não seja manchada com campanhas ruins. Eles garantem que as informações apresentadas sejam o que desejam. As empresas rivais já estão tentando se superar , portanto, as organizações precisam manter uma presença na Web autêntica, verdadeira e confiável.

Obrigado!

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Resumo da entrevista de Alton Chua sobre mídias sociais e gestão do conhecimento. 

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